donderdag 3 juli 2014

'Nacht in juli' van J.B. Charles

Een gedicht van J.B. Charles.
De titel is 'Nacht in juli'

'Nacht in juli

De sterren aan de hemel geven toe
dat ik vannacht de juiste stappen doe
ik heb het bed, de kamer en het huis verlaten
en spoed mij opgeruimd door ingeslapen straten,
ik laat mijn dagdroom die het niet kan laten
nog na te blijven gonzen laat ik praten,
ik hak de straatweg in de pas, ik ben niet moe,
ik ga naar gras en water, naar niets en niemand toe.'

Geciteerd uit de dichtbundel
'De vier jaargetijden, De mooiste gedichten over de seizoenen'

Ik citeer het, omdat het prachtig èn juli is.
Toevallig had ik net 'Eigen Weg' geschreven.
Dat is een stukje magie:
Ik was bezig met 'Eigen Weg' en stuitte op dit gedicht dat precies op mijn gedachtengang aansluit.
Het gaat om de weg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten