vrijdag 4 december 2015

Duiven in de supermarkt

Magical Way van de Duiven

                                                                                 Duiven in de supermarkt
                                                                                 Echt waar, er zijn
Duiven in de supermarkt

In de ondergrondse supermarkt
waar duizenden mensen hun dagelijkse boodschappen doen
Zie ik sinds een paar weken ook 
Duiven lopen, het begon bij het brood
Nu lopen ze, nee, ze vliegen niet,
Door de hele winkel, elke dag

Of het mag?
Oh, nee
Niet van het personeel,
maar geen duif die daar om maalt
Ze willen precies daar zijn waar de klant
ook zijn dagelijkse eten haalt 
En zij volgen hun eigen magical way

Via de ingang waar de roltrap de klanten omlaag brengt
Spreiden de grijze postduiven hun vleugels
en fladderen omlaag
Laatst scheerde er een vlak over mijn hoofd
Want op weg naar buiten vliegen ze dan weer wel
De duiven houden van dit spel
Van gratis winkelen, beneden in de supermarkt
Zij doen het gewoon, een beetje pikken in de supermarkt,
Zij doen het wel

Welke duif het eerst op het idee is gekomen
om net als de mensen beneden hun boodschappen te doen
is voor mij al een tijdje een vraag
De grote super bestaat al lang,
maar de duiven vlogen eerder niet omlaag
Het begon met één, dat weet ik nog wel,
Maar nu, nu zijn het er veel meer,
En ik ben benieuwd
wie er straks met meer zijn,
de mensen of...
Duiven in de supermarkt

Geen opmerkingen:

Een reactie posten