dinsdag 5 mei 2015

Lentestorm

Vóór de storm van vandaag
Resultaat van de wind van vandaag








Hele straten zien vandaag roze en wit van de bloesemblaadjes. De wind blaast, giert en gilt vandaag als een razende. Lentestorm. Hoewel Morrigan wel weet dat de bloesem uiteindelijk moet plaatsmaken, is het toch jammer dat er nu al zoveel mooie kleurige bloesem van de takken wordt geblazen. Het gebeurt ook zo snel. Kijk, als het vandaag niet zo hard had gestormd, was er ook wel wat gevallen, maar geen hele straten vol.

Morrigan wordt getroffen door een melancholische bui. Ik houd van de kleurenpracht van deze bloesems. En ik weet dat alles in cirkels verloopt. Opkomst, bloei en afbraak. Maar het tempo mag van mij nu wel wat langzamer. Ietsje langer genieten van deze mooie bloesem die hele straten kleurt.

Het hoort nu eenmaal bij de natuur. Ik weet het, ik weet het. Maar het neemt mijn melancholie niet weg. En deze bui keert ook elk jaar terug.Want elk jaar denk ik weer: oh, wat jammer dat dat volle roze en wit al zo snel uit de straten verdwijnt. Dan duurt het weer een jaar voordat de straten weer zo zacht zijn.  



Geen opmerkingen:

Een reactie posten