zaterdag 13 december 2014

Miniscule beweging. Magisch moment. Hoe een seconde oneindig kan zijn. De Magical Way.

Je keek niet in mijn richting
Toen ik in de supermarkt liep
Je keek gewoon recht voor je uit,
Onder die koude supermarktverlichting

Ik keek naar jou,
Met je donkerblauwe, stoffen pet
En je donkerblauwe jas van wol
Ik vroeg mij af:
Ben je vrij of ben je bezet?

Je keek niet in mijn richting
Toen ik in de supermarkt liep
Je keek gewoon recht voor je uit
Onder die koude supermarktverlichting

Waardeerde jouw gezicht
Met je lichte wolvenogen
Ik waardeerde je loopje ook
Sterker, raakte een beetje van de kook

Oordopjes in je oren
Zodat je me niet zou horen
als ik je vragen zou
Of je met mij koffiedrinken wou

Je keek niet in mijn richting
Jij het ene gangpad in en ik het andere uit
Zo draaiden we in het rond
Ik was er al veel te lang, maar
Dat interesseerde me geen fluit

Bij het groenteneiland, heel gezond
Kruisten onze wegen elkaar dan
Mijn aangezichtsspiertjes krulden,
Ze bewogen rond mijn mond
Een terughoudender glimlach had ik nog nooit gegeven

Mijn hart lichtte op toen ik merkte 
dat jij het had gezien
En mijn grimas beantwoordde 
met een mooie glimlach en
een blik van vreemde herkenning bovendien






Geen opmerkingen:

Een reactie posten