dinsdag 10 november 2015

Natuurlijke hygiëne

Geen mens hoeft te douchen.

Morrigan wist dat een paard zich doucht als hij in het zand rolt.
Dat legde een buitenmens pur sang eens uit.
Ineens begreep ik ook waarom de paarden èn pony's die ik borstelde direct in het zand gingen rollen zodra ik ze weer in de wei liet na de grondige poetsbeurt. Ik had ze ontdaan van alle vuiligheid, vond ik. De edele viervoeters dachten daar duidelijk anders over. Het werkelijke douchen begon voor hen pas ná mijn boenbeurt. Dit probeerden ze mij keer op keer weer duidelijk te maken. Maar ik snapte er niets van. Ik dacht dat het rollen na mijn harde werken pure paardenhumor was. Een echte misvatting dus.

David Whitlock

Eigenlijk zouden wij na een douchebeurt met water en zeep ook beter in het zand kunnen rollen. Beter nog: ga helemaal niet meer met zeep onder een lauwwarme douchestraal staan.
Voor wie het artikel nog niet had gelezen:

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2646748/Hogwash-Yes-Meet-man-showered-12-years-instead-sprays-bacteria-hes-collected-pigsty-cowshed-chicken-coop-clean.html

Dit is echt leven volgens Moeder Natuur.

En ritueel baden voor een ceremonie?
Dan zou je je kruiden in het zand moeten leggen en er doorheen rollen.

Ik vind het heel mooi dat douchen overbodig is. Als ik ooit in het wild ga leven, dan kweek ik vanzelf de juiste bacterieën op mijn huid, zoals ik ze vast in vorige levens heb gehad.

Voorlopig blijf ik toch maar hechten aan deze tijd en gewoonten. Dat wil zeggen mèt water en met welriekende zeep/schuim/olie. Ben er blijkbaar aan gehecht.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten