maandag 2 november 2015

Thank the Universe

Elke dag is magisch, je moet het alleen even willen zien.

Morrigan had vandaag aan het einde van de ochtend een afspraak. En ik ben van het type dat haar afspraken nakomt. Anders hoef je geen afspraken te maken, is mijn simpele redenatie. Maar wat gebeurt er vanmorgen?

De zon schijnt heerlijk. Ik heb nog wat dingetjes uit te werken en ben daar braaf mee bezig. Geconcentreerd.  Het gaat goed, ik ga op in mijn werkjes van de maandagochtend. Als ik het laatste heb afgerond, gaat daar de telefoon.
“Hallo,’’ zeg ik. Vrij normaal, niets aan de hand.
“Hallo, we hadden een afspraak…’’ klinkt het.

Hè, wat? Ik kijk op de klok. 


“Oh neeeee, is het al zó laat?’’ roep ik verwilderd uit. Ik schaam mij rot. Door mijn concentratie was de hele afspraak compleet vervaagd in mijn hoofd. Niet vergeten. Hij was uit mijn hoofd verdwenen. Gewoon weg. Hoe akelig kan een mens zich voelen. 
Dit gebeurt mij nooit. Dat klinkt afgezaagd. Maar het is wel waar.

“Gelukkig!’’ reageert de andere kant.
Hè, wat? “Ik was al bang dat je er zou zijn, maar ik ben nog thuis. Ik vertrek over een kwartiertje. Ik zie je later.’’


Thank you, Universe, for synchronicity.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten